fbpx

טיפים לאכילה נכונה

הרבה פעמים אנחנו נוטים לאכול לא לפי מנגנון רעב ושובע אלה לפי גורמים אחרי כמו גורמים סביבתיים, אכילה לפי מראה ו/או ריח, אכילה לפי מצב רוח ועוד. גם באשר לכמות האוכל, לרוב אוכלים עם העיניים ולא כמה שצריך כדי לשבוע, אבל עם קצת מודעות והבנה אפשר להבחין מתי רעבים באמת ולאכול בהתאם.
 
7 טיפים להרגיש את האכילה וחיזוק מנגנון רעב ושובע בגוף:
 
1. הקפדה על זמני ארוחה קבועים
 איזון בין הארוחות – לא לאכול מאכלים כבדים בערב. חשוב כדי לתמוך בעיכול ובשעות שלו.
 
2. לשתות חצי שעה לפני או אחרי הארוחה ולא בזמן הארוחה  
 נוזלים בזמן האוכל מנפחים את הקיבה וגורמים לתחושת כבדות לאחר הארוחה. כאשר אנו שותים בזמן האוכל אנחנו גורמים לעיכול לא נכון. ישנם אנזימים המפרקים מזון גבר בפה ועל יד שתייה פעילותם נפגעת.
 
3. לעשות הפסקה בין מנה למנה
 תיהנו מהאוכל, תרגישו אותו. הורמון השובע מורגש כ 10 דקות מסוף הארוחה.
 
4. לעיסה ממושכת של כל מנה ומנה
 תחילו לעכל את המזון עיכול איטי ונכון כבר מההתחלה. 
 
5. להקשיב לאיתותים מהקיבה
 אכלו כאשר אתם רעבים, הפסיקו אכילה כאשר אתם שבעים.
 
6. לאכול בנחת על יד השולחן ולא בעמידה/נהיגה/ריצה/ליד הטלויזיה/מחשב וכו’
 לא ליצור חוסר ריכוז והסחת דעת תוך כדי אכילה כי כך יש לנו נטייה לאכול יותר. כבדו את זמן האכילה שלכם ואת גופכם. כאשר אנו אוכלים תוך כדי התעסקות במשהו לרוב אנו זוכרים בכלל שאכלנו.
 
7. אכלו מרעב ולא מרגש  
שימו לב מדוע אתם אוכלים, האם זה באמת כי אתם רעבים או מצורך רגשי כלשהי. את האכילה לפי צורך רגשי המירו לפעילות אחרת שתתן את המענה. עשו פעילות גופנית, קראו ספר, כתבו יומן או כל מה שאתם באמת אוהבים לעשות ולא מספיקים. 
לפרטים נוספים
מלאו את פרטיכם או חייגו: 054-205-5769